Şensezgin Kurmuş » Alan 1: Strateji Yaygınlaştırma ve Hayata Geçirme

 
»
M
E
N
U
«
Alan 1: Strateji Yaygınlaştırma ve Hayata Geçirme

Gelişim faaliyetlerimizle bireylerin iş hayatında, pozisyonlarının hakkını verecek şekilde, gelişim ve dönüşümlerine destek olurken bir takım meseleler gördük ki aslında sadece bireysel yetkinlik geliştirme değil, toplu bir bakış açısı/anlayış dönüşümü gerektirmekte. Bunlar da herkesin hep bir anda birlikte geliştiği ya da dönüştüğü projelerimiz. “Değişim yönetimi”ndeki uzmanlığımız da burada. Hayır, değişimin ne yönde olması gerektiği, kurumun bu çerçevede nasıl yapılanması gerektiği gibi meselelere biz doğru cevabı vermiyoruz.

Bizim işimiz insanları hayallerine, değişerek varılacak arzu edilen geleceğe, dönüştürmek/getirmek/vardırmak. Biz fikirlerin eyleme/icraata dönüşmesini fasilite ediyoruz. Strateji belirleme, sahiplendirme, yaygınlaştırma ve hayata geçirme faaliyetlerimizde etkin fasilitasyonlarımız vasıtasıyla şunları yapıyoruz:

  1. Şirket/departman/takım stratejilerini ortak akılla kurgulama, herkesin aklında gelecek resmini ve ona giden yolları canlandırma (gelecek tasarım toplantıları)
  2. Şirket/departman/takım stratejilerini yayma (paylaşım/iletişim toplantıları)
  3. Şirket/departman/takım stratejilerini performansa indirgeme (departman/birim/birey hedef indirgeme toplantıları)

Özel içerikler için lütfen arayınız.

Değişim projelerinde, yola birlikte çıktığınız insanları doğru yönde harekete geçirebilmek önemli. Biz eşsiz ve güçlü modelimizle buraya oynuyoruz. Çünkü gerçekten inanıyoruz ki “ne” yerine “kimle” ile başlarsanız, değişen dünyaya uyum sağlamak çok daha kolay olacaktır (if you begin with the “who” rather than the “what” you can more easily adopt to a changing world,  Good to Great, Jim Collins).

Yaklaşımımız üç parçadan oluşuyor:

  1. (Değişimin) İletişimi ve izleme: Başlangıcı, ortası, mihenk taşları, sonu ve/veya sürekli iletişimi, “ne oluyoruz” sorularının cevabı, özel tasarım toplantılarımız.
  2. (Değişimin) İdrakı: “Ne gerek vardı, gerçekten iş açısından gerek var mıydı?” sorularının cevabı, özel tasarım iş simülasyonları programlarımız.
  3. (Değişim için) Doğru yaklaşım: “Ben nasıl başa çıkayım? Nasıl yaklaşayım?” sorularının cevabı, özel tasarım “Değerler” ve ilgili gelişim programlarımız.

Eğer organizasyonunuzun gitmek istediği yönü biliyor ama bir türlü çalışanlarınızı bu yola ikna edemiyorsanız, mutlaka konuşalım. Örneğin, müşteri odaklı çalışma şekline geçiş, performans odaklı bir kültür yaratma, operasyonel verimlilik, balance score card, mantığını hayata geçirmek ya da maliyet bilincini yerleştiriyor olmak ve benzeri dönüşüm meseleleri için birlikte fikir üretebiliriz.


Bu yazı yorumlara kapalı.


»  WordPress kullanıyoruz.  »  Ahren'e Ahimsa teması için teşekkürler.
© 2009 Şensezgin Kurmuş. Kaynak göstererek alıntı yapabilirsiniz.